Temel Proje Yönetimi Eğitimi
Eğitim Süresi
2 veya 3 Gün
Açık / Kapalı (Kurumsal) Grup
Kurumsal (Kapalı) Grup
Kimler Katılmalı?
- Proje yönetimi mesleği ile tanışmak isteyen herkes
- Proje yönetimi kurumsal olgunluğunu geliştirmek isteyen herkes
- Proje yönetiminde yer alan personelinin, ekibinin gelişmesini hedefleyenler
2 gün veya 3 gün olarak sağladığımız “Temel Proje Yönetimi” eğitimi kapsamında;
- PMI®’ın proje yönetimi yaklaşımları ele alınmakta,
- Projelerde “Entegrasyon, Kapsam, Zaman, Maliyet, Kalite, Kaynak, İletişim, Risk, Tedarik ve Paydaş Yönetimleri” incelenmekte,
- Kurumsal etkinliği sağlamak için önemli unsurlar olan proje yönetişimi, iletişimi, terziliği ile takım geliştirme ve güçlendirme konuları işlenmekte,
Eğitimimizin temel bilgi kaynağı PMBOK®v6 ve PMBOK®v7’dir.
Eğitim sonunda katılımcılarımız;
Eğitim sonunda katılımcılarımız;
- PMP sertifikasyon hazırlık, başvuru ve sınav süreçleri
- Proje yöneticisinin rolü
- Proje yaşam döngüleri
- Proje yönetim yaklaşımı
- Proje yönetim araç ve teknikleri
- Takım kurma ve yönetme
- Başlatılma-Planlama-Uygulama-İzleme ve Kontrol-Kapanış süreçleri
- Proje Kapsam-Zaman-Maliyet yönetimi
- Kalite yönetimi
- Risk yönetimi
- Paydaş yönetimi
- Tedarik yönetimi
- İletişim yönetimi
- Güç becerileri (çatışma, uzlaşma, toplantı yönetimi, liderlik becerileri vb.)
başlıklarında temel bilgiye ve farkındalığa sahip olmaktadırlar.
Eğitim Dokümanları
Eğitim sunumu ve uygulama şablonları (Eğitim dili Türkçedir).
Eğitim İçeriği
- Genel giriş (proje yöneticiliği mesleği, PMI(Project Management Institute), PMP ve CAPM sertifikasyonları hakkında genel bilgilendirme, proje yönetimi mesleğinin geleceği)
- Proje yönetiminin genel çerçevesi ve temel kavramlar:
- Proje nedir?
- Program nedir?
- Portföy nedir?
- Projelerde değer,
- Proje yönetim süreçleri ve roller,
- Proje yöneticisinin görevleri,
- Organizasyon türlerine göre proje yönetimi,
- Proje yönetimi süreç akışı,
- Proje yönetimi süreç grupları: Başlatma, planlama, uygulama, izleme&kontrol, kapanış
- Projeyi Başlatma ve Planlama:
- Proje başlatma dokümanının hazırlanması ve proje yönetim planı bileşenleri
- Proje kapsam temel çizgisinin tanımlanması ve iş kırılım yapısının (İKY) hazırlanması
- Proje zaman temel çizgisinin tanımlanması
- Proje faaliyetlerinin tanımlanması
- Proje ağı ve zaman çizelgesinin oluşturulması – kritik yol
- Maliyet temel çizgisinin tanımlanması
- Projenin yürütülmesi, izlenme & değerlendirilmesi ve kapanışı: Proje bilgisi transferi, raporlama, kapsam kontrolü, maliyet kontrolü ve kazanılmış değer analizi ve değişikliklerin yönetilmesi
- Proje kalite yönetimi: Temel kavramları, kalite yönetimi adımları&teknikleri, kalite ve başarı performans göstergeleri
- Proje risk yönetimi: Risk yönetimi temel adımları, risk kırılım yapısı, risk kategorileri, olasılık/etki matrisi, risklerin belirlenmesi ve analiz teknikleri, niteliksel risk analizi, risk yanıtları
- Proje kaynak yönetimi: Ekipman, malzeme ve insan kaynağı belirlenmesi, planlaması, yönetimi ve izlenmesi
- Proje paydaş yönetimi: Paydaşların belirlenmesi- güç / ilgi analizi ve paydaşların yönetilmesi
- Proje tedarik yönetimi: Tedarik yönetiminin planlanması, yürütülmesi ve kontrolü
- Proje iletişim yönetimi: İletişim metotlarının tespiti, iletişimin kurulması, geliştirilmesi, yönetilmesi ve izlenmesi
- Proje yönetimi, yönetişimi, iletişimi ve terziliği
- Takım geliştirme ve güçlendirme: Liderlik özellikleri, takım karar alma teknikleri, müzakere teknikleri, çatışma yönetimi, toplantı yönetimi
- Senaryo Üzerinden Uygulama (Uygulamalar diğer günlere yayılmış şekilde de düzenlenebilir) (Sadece 3 günlük eğitimlerde)
- Kurumsal Proje Yönetimi Süreçlerinin İncelenmesi (Sadece 3 günlük eğitimlerde)